שקשוקה מוח טלה

שקשוקה זה אחד הדברים הכי שווים שיש בכל יום ובכל שעה. שקשוקה מוח טלה זה בכלל גם עדן, אבל שנייה לפני המוח – בנוגע לשקשוקה: אין צורך בבצל ובמיליון תבלינים וחומרי גלם: שום, עגבניות שרי, פלפל חריף, פפריקה וכמון. זהו. אפשר אם רוצים קצת פלפלים אדומים קלויים וקלופים זה מוסיף אבל לא היה לי בבית ואין מצב שאוותר על הזדמנות להכנת שקשוקה מוח בגלל פלפל מרדן. מוח טלה לא כל כך קל להשיג אבל תתחילו להתחנף לקצב שלכם שישמור לכם חלקי פנים איכותיים. ולא רק בפסח. כל השנה. מוח אפשר לאכול מצופה כמו שניצל ומטוגן בשמן זית ואפשר ברוטב חריף. אני כאמור מדגים לכם פה מוח בשקשוקה והנה המתכון ומת לדעת מה אתם חושבים על זה (סטגדיש).

שקשוקה מוח טלה

שקשוקה מוח טלה

מצרכים:

5 אונות מוח טלה טרי טרי
1 ליטר מים קרים
5 עלי דפנה
6 פלפל אנגלי
2 כפות חומץ יין לבן

1/4 כוס שמן זית
5 שיני שום פרוסות דק
1 פלפל ירוק חריף קצוץ (אפשר לקלות ולקלוף קודם)
5 פלפל סודני (לא חובה)
1 כף פפריקה מתוקה
1 כפית פפריקה מעושנת
1/2 כפית זרעי כמון
30 עגבניות שרי תמר טריות ומוצקות
6 ביצים חלמון כתום
מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:

בסיר יוצקים מים, עלי דפנה, פלפל אנגלי. רתיחה. מכניסים מוחות נקיים לחמש דק בישול. מוציאים למי קרח במידה ולא מכינים מיד שקשוקה.

במחבת יוצקים שמן זית. חום נמוך נמוך. מאדים שום, פלפלים חריפים, כמון, פפריקה. מאדים חמש דק. מוסיפים עגבניות שרי חצויות. מגבירים אש למקסימום ומכסים את המחבת. מבשלים 8 דק. מסירים מכסה ומועכים את העגבניות בעזרת כף עץ. ממשיכים לבשל עוד 8 דק. מנמיכים להבה למינימום ומבשלים 25 דק. מוסיפים מוח טלה ומבשלים חמש דק. מוסיפים ביצים ומגבירים להבה. מבשלים בערך עוד חמש דק עד שהחלבון מתקשה והחלמון נשאר רך ונוזלי. מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים עלי כוסברה אם בא לכם❤️

איזה כיף שקראתם עד הסוף,
זה הזמן לשתף עם חברים :)

אולי יעניין אותך גם...

פשטידת קישואים

קבלו את המתכון לפשטידת קישואים מתוך הספר שלי ״גם טעים וגם בריא״ שיצא לאור במטרה להנגיש את המטבח לחולי קרוהן ומחלות מעי דלקתיות אחרות.

סוכריות דלעת המיתולוגיות

סוכריות דלעת שהפכו מיתולוגיות עוד אז בשנת 2011, בימי מסעדת השולחן האהובה. עכשיו אפשר להכין אותן גם בבית, עם כל השלבים וההוראות המדוייקות.

תגובה אחת

  1. לאחר הפייאסקו של האכלת הפרות במוח של כבשים וטליים ומציאת המחלה שנקראת קרוייצפלד יעקב שהיא מחלה כמו האלצהיימר, לא נוגעת במוח של כבשים וטליים ולא במח עצמות . הוירוס הזה לא מת בבישול רגיל לכן לא נוגעת בדברים כאלה. שקשוקה רגילה היא מעדן ולא צריך לבשל שקשוקה חולה. יש לי מספיק מחלות גם ככה לא צריך גם קרוייצפלד יעקב.
    בברכה שרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קצת עלי

חי עם שירנקה ושלושה ילדים מרהיבים, אנחנו כותבים יחד ספר הדרכה ומעבירים סדנאות בישול.
מתאמן בלהיות אדם, בן זוג ואבא טוב יותר.

מתוך האינסטגרם שלי
אז מה חדש?

לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלי!

שלא תעזו לפספס

אל תפספסו עדכונים!

רשמו את המייל וקבלו עדכונים על דברים שאסור לכם לפספס ;)