מקלובה מצות בשר ואורז

אף לא הייתי איש משפחתי, מעולם לא חיבבתי חגים ובמשך שנים היה לי תירוץ נפלא להעדר מהחגיגות: עבודתי כטבח. הייתי הראשון להתנדב לקחת משמרת חג בתחילת הדרך ובהמשך בבישול אצל משפחות עשירות שהעדיפו שף בבית במקום בישול עצמי – יצא ש-12 שנים שלמות ורצופות לא חגגתי עם המשפחה שלי ליל סדר. כשהתבגרתי מעט התחלתי להבין את חשיבות המשפחה וחזרתי לחגוג עם ההורים ושיא החגיגות מבחינתי היו בשנה שעברה כשכל משפחת מילר המורחבת חגגה ליל סדר ביחד בטירה קסומה בבלגיה הקרירה.

ליל סדר אחד זכור לי לרעה במיוחד, ואני לא מדבר על אותו אירוע בגיל 5 כשעמדתי על כיסא ו"זכיתי" לשיר את מה נשתנה לעיניי כל המשפחה, אלא על גיל 17. הבטן כאבה לי ברמות. הקרוהן לא נתן לי חירות לרגע (חג החירות וזה…) והתפתלתי מכאבי תופת. נעלתי את עצמי בחדר. בחוץ השולחן כבר היה ערוך. האורחים הגיעו ואני בשלי נעול וספון בחדר מקלל את היקום. כל מי שהגיע ניסה לשכנע אותי לצאת ואני עקשן כמו שור מסרב בתוקף. אפילו הדמעות של אמא שלי לא הניעו אותי לצאת. אמא שלי פתאום עצרה וביקשה מכולם לשבת. ניגשה לדלת ולחשה לי שהיא אוהבת אותי בכל מצב, ומכבדת כל החלטה שאקח, ואם בא לי להישאר בחדר שאקשיב ללב שלי, ושאזכור שאמא תמיד בעדי ודואגת לי ושומרת לי בצד מרק ואוכל טעים. בלילה אחרי שכולם הלכו יצאתי החוצה. אמא שלי עזבה את הניקיונות ניגשה לחבק אותי חיבוק ענקי ואמרה לי שהיא אוהבת אותי הכי בעולם.
את ליל הסדר ההוא אני מזכיר לעצמי כל שנה: הזכות לפרטיות, אהבת המשפחה, הצורך לדאוג לבטן שלי ולעצמי פיסית ונפשית ואולי החשוב מכל: שאין אבל אין כמו אמא בעולם.

מקלובה מצות בשר ואורז
מקלובה מצות בשר ואורז

מצרכים:

10 מצות

למילוי:
1/4 כוס שמן זית
2 בצלים קצוצים
1 קילו בשר בקר טחון
1.5 כוסות אורז לפני בישול
1 כף פפריקה
1 כף כמון
2 כפות רסק עגבניות
מלח ופלפל

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.
שוטפים מצות במים שלוש דק ומעבירים למגבת יבשה לכיסוי מכל הצדדים עד שהמצה רכה וגמישה.
שמים אורז בקערה ויוצקים כוס וחצי מים רותחים וכפית מלח. 7 דק' במיקרו.
במחבת מטגנים בצלים להזהבה בשמן זית. מוסיפים בשר ותבלינים ומטגנים עד שהבשר שינה את הצבע. מוסיפים את האורז המבושל ומערבבים היטב.
משמנים קלות בשמן זית סיר נון סטיק בקוטר 26 ומסדרים מצות שיכסו את כולו. מעבירים את המילוי פנימה ודוחסים. מכסים את המילוי במצה נוספת וסוגרים את המכסה ואופים 60 דק'.
הופכים על צלחת הגשה ובתאבון!

איזה כיף שקראתם עד הסוף,
זה הזמן לשתף עם חברים :)

אולי יעניין אותך גם...

עוגת חצילים ובשר

עוגת חצילים, בשר, אורז ופיסטוקים

החלטתי להכין היום עוגת חצילים, בשר, אורז ופיסטוקים (בלי האורז זה מתכון קיטוגני לחלוטין) הילדים עפים על המנה הזו, היא מעולה עם סלט עגבניות לידה

קציצות טונה ברוטב

קציצות טונה ברוטב

קציצות טונה הן הקציצות של הקורונה. הילדים התחילו לאכול, היינו המון בבית ומסביבנו ערמות של שימורים מהימים ששידרו בחדשות רק אימה ולחץ. אני מת על

אונטריב מפורק

אונטריב מפורק שתמיד מצליח

באחד הביקורים שלי בברנינג מן, לא זוכר איזה ברן בדיוק, הייתי עם חבר, נסענו על אופניים לעבר האבק לחפש משהו לאכול, פגשנו פתאום בחור נחמד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קצת עלי

חי עם שירנקה ושלושה ילדים מרהיבים, אנחנו כותבים יחד ספר הדרכה ומעבירים סדנאות בישול.
מתאמן בלהיות אדם, בן זוג ואבא טוב יותר.

מתוך האינסטגרם שלי
אז מה חדש?

לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלי!

שלא תעזו לפספס

אל תפספסו עדכונים!

רשמו את המייל וקבלו עדכונים על דברים שאסור לכם לפספס ;)