פרנץ' טוסט משודרג

תשמעו, אני מת על כריכים. סנדביצים של החיים. האהוב על ביותר שולח אותי בטיל לגיל 5, לפני שלושים וחמש שנים בערך. אשל הנשיא, בבית עם אמא, היא מכינה שניצלים ופירה. את השניצל אני תופס ביד ומנשנש אבל השוס היה פיתה טרייה וחמה ממולאת בפירה, כי בנינו פחמימה ממולאת בפחמימה זה סוד היקום.
לכל עדה יש את הפחמימה שלה שעוטפת ברכות עוד פחמימה וטעמים מטריפים.

כבר כמעט שנה שפעם בשבוע אני קופץ מהמושב, נווה ירק, להוד השרון לחיימון והפריקסה. הוא מטגן את הלחמנייה על המקום ומורח צ'ירשי, חריף, ממרח תפוא, שום, טונה וביצה. הכי טעים בעולם. תבינו, שירנקה היא פריקיסולוגית מומחית. שנים של מרדף סזיפי ואסרטיבי אחרי עוד לחמנייה מטוגנת וממרח פלפלים ושום.
לפני שבוע בערך כשקניתי את המגדלי למידה למון וריי, החלטתי שזה יהיה רעיון נהדר להכין פנקייקים ופרנץ׳ טוסט. ניסתי להסביר לריי שפרנץ ידוע גם בשם לחם אבוד או לחם מטוגן של סבתא עדנוש, אבל הוא היה עסוק מדי בלדחוף שוקולד לפה.

אחרי מלחמה אימתנית של שוקולד, פחמימות מטוגנות ואבקת סוכר התאומים שוגרו למקלחת ואני טיגנתי עוד שני פרנץ׳ טוסט לא מתוקים ועליהם בניתי פריקסה מטורף. טונה אדומה טרייה, ואפשרי בהחלט להשתמש בטונה משומרת. ביצים רכות, מיונזאריסה ועוד. חמש דק עבודה וקיבלתם סנדביץ' כמו שמגישים בבופה בגן עדן.

 

אז במידה והתעוררתם במצב רוח מלכותי, תנסו את זה בבית. וכמובן שתשתפו אותי באינסטגרם שאני אראה גם 😉

 

צילום: מטבח ישראלי, על השולחן

פרנץ' טוסט משודרג

מרכיבים:

200 גרם טונה אדומה או טונה משומרת (ואפשר גם בלי)
6 כפות שמן זית
4 ביצים
2 תפוחי אדמה שלמים בקליפתם
מלח ופלפל שחור גרוס
4 פרוסות חלה

להגשה
2 כפות מיונז
1 כף אריסה
1 כפית בוטרגו מגולף בקולפן
1 כוס פטרוזיליה קצוצה
טבעות בצל

 

אופן ההכנה:

  1. אם משתמשים בטונה טרייה, מחממים מחבת עם שמן זית וצורבים אותה דקה מכל צד (יש ארבעה). המטרה היא להשאיר את הטונה נאה בחלקה הפנימי. מניחים בצד להתקרר.
  2. מרתיחים בסיר ליטר מים עם כפית מלח. מכניסים לתוכם את הביצים בעדינות בלי לפגוע בקליפה ומודדים בדיוק 6 וחצי דקות. בעזרת כף מחוררת מעבירים את הביצים לקערה עם מי קרח, כדי לעצור את הבישול. מקלפים אותן בזהירות בלי לפגוע בהן. מתקבלות ביצים עם חלבון קשה וחלמון רך.
  3. מבשלים תפוחי אדמה בסיר עם מים עד ריכוך. מצננים, פורסים ומתבלים במלח ופלפל.
  4. מחממים מחבת עם 2 כפות שמן זית וחורכים פרוסות חלה משני הצדדים.
  5. מרכיבים את המנה ומגישים: מערבבים מיונז ואריסה. מסדרים את החלה המטוגנת בצלחת הגשה ומורחים עליה מיונז­אריסה. מניחים פרוסות תפוחי אדמה, טונה (או טונה משומרת), את הביצים החצי קשות שנבצעו ביד, בוטרגו, פטרוזיליה קצוצה וטבעות בצל ואוכלים.
איזה כיף שקראתם עד הסוף,
זה הזמן לשתף עם חברים :)

אולי יעניין אותך גם...

בשר מפורק בתוך לחמנייה מאודה

בשר מפורק בתוך לחמנייה מאודה

הייתי מת להראות לכם שימוש מגניב לסיר אידוי שלהם אז מה יותר קלאסי מלחמנייה מאודה ועוד במילוי בשר מטורף ומפורק? אין! האמת שאפשר לאדות שם

חלב קשיו

חלב קשיו

בחיים לא שתיתי חלב ניגר. אני רחוק מלהיות טבעוני כמו שאתם יודעים, כן? האמת היא שזה לא טעים בעיני לא כשהחלב קר ולא כשהוא חם,

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קצת עלי

חי עם שירנקה ושלושה ילדים מרהיבים, אנחנו כותבים יחד ספר הדרכה ומעבירים סדנאות בישול.
מתאמן בלהיות אדם, בן זוג ואבא טוב יותר.

מתוך האינסטגרם שלי
אז מה חדש?

לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלי!

שלא תעזו לפספס

אל תפספסו עדכונים!

רשמו את המייל וקבלו עדכונים על דברים שאסור לכם לפספס ;)