סלט ביצים בלי מיונז

סלט ביצים בלי מיונז ובלי קילוף!!!!
המטבח הפולני-יהודי חטף (כמו כל היהודים) מכה אנושה בזמן השואה כאשר אינסוף מנות ומתכונים נמחקו מן העולם, הבעיה השנייה הייתה שהיהודים שהגיעו משם, וגדלו בלי סיפורי מטבח של סבתא ואמא, בישלו בעיקר כדי לשבוע, פחות ממקום נהנתני. תוסיפו לזה מערך יחסי ציבור קלוקל וכושל והרי לכם מטבח מפואר שמתבייש בעצמו ולא בצדק. אני מת על המטבח האשכנזי (לא רק הפולני) ויש בו פנינות מופלאות. כבר במסעדת חדר האוכל הרבה לפני שהמטבח האשכנזי נכנס לתקופת הרנסאנס שלו ארגנתי תפריט אשכנזי לתפארת. אחת המנות אולי האהובות עלי ביותר היא ״הציבּלה״. ציבלה ביידיש זה בסה"כ בצל אבל בגדול זה שילוב של סלט ביצים וסלט תפוחי אדמה ביחד עם תועפות בצל מטוגן באיטיות. במקור בשומן אווז אבל בגרסה שלי בשמן זית. ואין בו קמצוץ של מיונז.
את הביצים אפשר לבשל במים ולקלוף או לאפות בתנור ולהימנע מתסבוכת הקילוף. לעולם לא אשכח שלפני פסח סבא מתיתיהו ז״ל היה קוצץ טון בצל תוך כדי זמזום תפילה לא ידועה וסבתא שרה הייתה מטגנת את הבצל בשמאלץ באיטיות שעות עד שכל הבית הריח כמו בצל מקורמל מגן עדן. והנה יש לי את הזכות והכבוד ללמד אתכם את המנה הזו.

סלט ביצים בלי מיונז

סלט ביצים בלי מיונז

מצרכים:

12 ביצים
3 תפוחי אדמה
3 בצלים גדולים קלופים וקצוצים
1/4 – 1/2 כוס שמן זית או שומן אווז מומס
מלח
פלפל שחור (סבתא הייתה משתמשת באבקה אני בחרתי ללכת על גרוס)

אופן הכנה:
לתוך תבנית משומנת שוברים ביצים. מניחים את התבנית בתבנית גדולה יותר ויוצקים מים רותחים. אופים בתנור שחומם מראש ל165 מעלות למשך 25 דק.
בזמן הזה מבשלים תפוחי אדמה בקליפתם עד רכות. מוציאים מהסיר וקולפים.
בצל מניחים במחבת עם שמן זית ומטגנים חמש דק ראשונות בחום גבוה ואז מנמיכים להבה ומבשלים חצי שעה עד שהבצל מושחם ומקורמל היטב.
בקערה מועכים את תפוחי האדמה. קוצצים את הביצים דק דק ומוסיפים לקערה. יוצקים את הבצל והשמן לתוך הקערה, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים היטב.
בתאבוןןןן❤️🇮🇱

איזה כיף שקראתם עד הסוף,
זה הזמן לשתף עם חברים :)

אולי יעניין אותך גם...

גראטן תפוחי אדמה

גראטן תפוחי אדמה אישי

אני עמוס בטירוף ובחוץ אפור, אין לי ממש זמן לכתוב לכם על פריז כמו שהייתי שמח. העיר של שירנקה ושלי. העיר בה התאהבנו. העיר שהיינו

פשטידת פתיתים ועוף

פשטידת פתיתים ועוף

כשמון וריי התחילו לאכול, פשטידת פתיתים ועוף הייתה אחת המנות הראשונות שבישלתי להם. וכל הכיף זה לשבת משפחה שלמה סביב המנה הזו!

דג במעטפה עומר מילר

דג במעטפה אישית – אום פפיוט

דג במעטפה היא השיטה הכי מוצלחת שאני מכיר, להכנת מנה אישית של דג לאירוח. תמיד מצליח, אף פעם לא מתייבש. אפשר לגוון עם התוספות והתיבול.

תגובה אחת

  1. לפעמים נדמה לי שאתה לא קורא את התגובות באתר שלך אלא רק באינסטגרם אבל אני לא מרפה אולי תיקרא הפעם? רציתי להגיד לך תודה רבה על זיכרונות הילדות הרחוקים. לי לא היו סבתות שבישלו לי אבל אמא אחת אמיתית ואמא אחת חורגת ו"דודות" ושכנות שנישארו בחיים אחרי השואה ובישלו לי את המתכון הזה גם, בין היתר ועוד מטעמים מביצים ותפוחי אדמה. אוכל אשכנזי הוא על הכיפק ואני מתה עליו וחבל שיש ממנו פחות ופחות. מרק חרירה זה לא הכל בחיים והיגיע זמנו של האוכל האשכנזי גם להיכנס חזרה למתכונים בארץ כדי שלפחות יכירו אותו. גם אני סבתא וגם לי קוראים שרה. אז כל הכבוד לך לכבוד שאתה נותן לאוכל האשכנזי שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קצת עלי

חי עם שירנקה ושלושה ילדים מרהיבים, אנחנו כותבים יחד ספר הדרכה ומעבירים סדנאות בישול.
מתאמן בלהיות אדם, בן זוג ואבא טוב יותר.

מתוך האינסטגרם שלי
אז מה חדש?

לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלי!

שלא תעזו לפספס

אל תפספסו עדכונים!

רשמו את המייל וקבלו עדכונים על דברים שאסור לכם לפספס ;)