הכנת לימון כבוש

יש טריק פשוט וקל להכנת לימון כבוש וכבר אספר לכם אותו, אבל קודם תדעו שאני לא משקר. שירנקה מאוהבת בלימונים. לימון זה המתחרה הכי גדול שלי בחיים האלו מולה. היא אוהבת אוכל חמוץ ומבקשת ממני לסחוט לה לימון על הכל. אפילו בקינוחים היא טיפוס של חמוץ. מוּן ולוּס הולכות בדרכה אבל ריי פחות חובב הז׳אנר, ואני אוהב את מה ששירנקה אוהבת, ובעיקר אני אוהב שבחורף יש לימונים ענקיים, מפוצצי מיץ ועסיס, טריים טריים וטעימים ברמות, אז אין מצב שאני לא כובש לנו כמה צנצנות לימי מצור.
כשאני הולך ברחוב תמיד עוצרים אותי ושואלים אותי: עומר, תגיד כמה מלח צריך לשים כדי שיצא לי לימון כבוש פגז?
סתם, לא עוצרים אותי ברחוב על כאלו דברים למזלי אבל זו בהחלט שאלה שמעסיקה רבים, אז הבטחתי לכם טריק ונשבע לכם שהוא תמיד עובד. אורי מאיר צ׳יזיק הגאון שאני לומד אצלו במרכז להנהגת הבריאות טוען שכדי להגיע לכבישה מדויקת נזדקק לשני אחוז מלח ממשקל נטו של הלימונים בצנצנת, וחבר טוב שלי אחר אומר שמספיק מבחינתו על כל שכבת לימונים לפזר בערך רבע כפית מלח גס או דק, לא משנה. עכשיו אני הייתי שתי יח' מתמטיקה ואין לי סבלנות לאחוזים, ואם אני מעלה מתכון פה עם המילה רבע כפית אני מקבל 99 אחוז תגובות נאצה בסגנון: כמה זה בגרמים יא קרצייה.
אז חברות וחברים חמוצים שלי קבלו שיטה שעובדת תמיד.

הכנת לימון כבוש

קחו צנצנת מעוקרת (מים רותחים לצנצנת לעשרים דק' ואז לשפוך את המים ולתת לצנצנת להתייבש) קחו לימונים הכי טריים ויפים ועסיסים שיש לעונה החורפית של ישראל להציע, פרסו דק את הלימונים (הפיינשמקרים שבינכם יכולים להוציא את הגרעינים, אני משאיר כי כזה אני – חי על הקצה) פזרו בצלחת מהודרת מלח לבחירתכם (אני בסרטון משתמש במאלדון כי כזה אני – פלצן. סתם, זה באמת מלח מדהים) וכל פרוסה תצפו בזריזות במלח. בלי להשקיע יותר מדי זמן ומחשבה. כל פרוסה שהומלחה תניחו בתוך הצנצנת וכשיש לכם שכבת לימונים תדחסו אותם חזק. אנחנו רוצים שלימונים יהיו דחוסים ויגירו כמה שיותר מיץ. ככה ממשיכים עד קצה הצנצנת ואז דוחסים חזק (במידה ואין מספיק מיץ שמכסה את הלימונים סחטו פנימה לימון כדי שהכל יהיה מכוסה היטב. כדי למנוע מחמצן ארור להיכנס פנימה תזליפו שמן זית עד הקצה ותסגרו בעזרת מכסה הדוק היטב.
שימו על אדן החלון (בחורף, בקיץ צריך מקום מוצל) ותוך ארבעה ימים יש לכם לימונים כבושים הכי טעימים בעולם.

אם בא לכם לימונים כתומים פשוט תוסיפו פפריקה מתוקה למיץ הלימון. אני מעדיף בצבע הטבעי.

בתאבון

 

איזה כיף שקראתם עד הסוף,
זה הזמן לשתף עם חברים :)

אולי יעניין אותך גם...

קציצות דגים הכי טעימות שיש

קציצות דגים הכי טעימות שיש

קציצות דגים הכי טעימות שיש בסיר ענק לכל המשפחה. לוקחים פיתה, מעמיסים קציצות דגים בפנים, מעל טחינה ויש ארוחה מדהימה. קציצות דגים הכי טעימות שיש

תפוחי אדמה צלויים עם פרמז'ן

בואו נעשה קצת דמיון מודרך (מעולם לא עשיתי אז ייתכן ואני חוטא לאמת אבל זרמו איתי): אתם בבית. בחוץ אפור מעיק עם נטייה לשחור מדכא,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קצת עלי

חי עם שירנקה ושלושה ילדים מרהיבים, אנחנו כותבים יחד ספר הדרכה ומעבירים סדנאות בישול.
מתאמן בלהיות אדם, בן זוג ואבא טוב יותר.

מתוך האינסטגרם שלי
אז מה חדש?

לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלי!

שלא תעזו לפספס

אל תפספסו עדכונים!

רשמו את המייל וקבלו עדכונים על דברים שאסור לכם לפספס ;)