פסטרמה ביתית זה אחד הדברים הכי פשוטים והכי מפתיעים שאפשר להכין בבית
זה נראה מורכב אבל בפועל זה קל ברמות
לוקחים חזה הודו
מכניסים לבריין- תמלחת- ליממה
מתבלים
מכניסים לתנור
וזהו
ההבדל הגדול מהפסטרמה התעשייתית הוא השליטה:
אין חומרים משמרים
אין ניטריט
אין סוכר מיותר
אין עמילנים או שמות שאי אפשר לבטא.
בלא מעט מחקרים מדעיים היה נהוג לקשר בשר למחלות לב אבל כשקוראים את המחקר מגלים שהתפריט ברובו היה בשר מעובד – להלן, בין השאר, נקניקים ונקניקיות.
אז מה זה בריין?
בריין זו תמלחת של מים ומלח
המלח חודר לאט לבשר
שומר על עסיסיות גם אחרי אפייה
מאזן טעמים מבפנים ולא רק מבחוץ
והופך חזה הודו יבש לפסטרמה רכה ועסיסי
בפסטרמה ביתית יש בשר אמיתי
טעם נקי
טבעי
ומרקם הרבה יותר עסיסי
הודו הוא חלבון רזה ואיכותי
קל לעיכול
משביע
ומתאים לילדים ולמבוגרים
והכי חשוב
אתה יודע בדיוק מה נכנס לגוף שלך ולזה של ילדך
מרכיבים :
1 חזה הודו
בריין:
1 ליטר מים רותחים
40 גר מלח
1 כף פלפל ארבע עונות
1 ענף רוזמרין
3 שיני שום דפוקות
לציפוי:
1 כף פפריקה מתוקה
1 כף דבש
1 כף מלח
2 שיני שום כתושות
2 כפות שומן בקר מזוקק/שמן זית
1 כף מים
אופן הכנה :
מכינים בריין ומקררים לחלוטין
מכניסים את החזה לבריין הקר ומאשפזים 24 שעות
מוציאים
מנגבים היטב
מורחים בתערובת התיבול
תנור על טורבו עליון ותחתון 250 מעלות
צולים 10 -15 דק
מנמיכים ל170 מעלות
לעוד 15-25 דק (תתלוי בגודל הנתח)
מקררים ופורסים












תגובה אחת
האם בריין לפסטרמה הודו אפשר להחליף או להוסיף יין אדום ומה זה עושה לנתח הבשר?